استاد علوم ارتباطات دانشگاه آزاد واحد مرکزی گفت: ستادهای انتخاباتی معمولاً نظرسنجی‌هایی اعلام می‌کنند یا برای تبلیغ در فضای مجازی آمارهایی ارائه می‌دهند که با پایان نتیجه انتخابات تفاوت فاحش دارد.

دکتر غلامرضا آذری

دکتر غلامرضا آذری، استاد علوم ارتباطات دانشگاه آزاد واحد مرکزی در گفتگو با همشهری آنلاین در این باره افزود: «قابل اعتناترین مرکز نظرسنجی، مرکز پژوهش‌های مجلس است که طی سال‌های اخیر نشان داده نظرسنجی‌هایش از دیگر نهادها به واقعیت نزدیک‌تر است.»

آذری تأکید کرد: «نتایج نظرسنجی‌هایی که در فضای مجازی و از جمله اینستاگرام و توئیتر وجود دارد، به نظرم به کل بهتر است وارد حوزه تبلیغات نشود. چون این حیطه تخصصی است و کار آنها نازل! این برون‌سپاری‌ها و آمارگیری‌ها و نظرسنجی‌ها می‌تواند به دست اهلش سپرده شود. برخی که به این حوزه‌ها علاقه‌مندند، می‌توانند در بخشی از فضای مجازی در صفحات وب و با مجوزهای رسمی و قابل تأیید شروع به فعالیت کنند. به نظرم از این خلال می‌توان آینده مطلوبی برای نظرسنجی‌ها رقم بزنند.»

کد خبر 858407
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha